bogoz.blog.hu

HTML

Hétezresből tudsz visszaadni?

2009.11.08. 09:43 Csé*

Kedves, szimpatikus, nyugodt, konfliktuskerülő vagy pedig naív, együgyű fiatalember benyomását kelthetem, biztos ezért szólít le minden koldus és szektás, így már azon sem lepődöm meg, hogy a visszajáró soványabb vagy éppen a számla kövérebb.
De az már mégis csak sok, hogy egy hét alatt két kocsmában akarnak átverni a visszajáróval!

Mindkét hely igen népszerű a fiatalok körében, és ezek szerint sokszor is próbálkoznak. És miért is ne? Egyszer-egyszer bejön és jó sokat keresnek rajta. Ha pedig rajtakapják őket, akkor meg elég egy "bocs" vagy "elnézést kérek", spicces, laza 20-30-asok úgysem fognak balhézni.

Az első alkalommal, 20-ast adtam, és 10-esből adtak vissza. Semmi extra.

De második alkalommal, mikor 10-est adtam, 7-ből adtak vissza.
Kreatív nem?
"Hmm, mennyit is fizet? 2300? Ha 2700-at adok vissza, mintha ötezressel fizetett volna, azért az túl kevés lenne. Visszadok még egy pár ezrest."
Szép ötlet volt, valljuk meg, meg is lepődtem, hogy ilyen nincs kétszer egymás után, de szerintem ő jobban, mikor azt mondtam neki: "Ez még kevés, nem hétezrest adtam."

Biztos ezt is tanítják és megvannak a trükkök: futtatnak egy gyors hang-és arcanalízist (bizonytalan, félénk-e az illető), aztán pedig egy részegségit (ha eléggé ittas, akkor hátha nem veszi észre). Végül pedig jöhet a 2-3 visszaadási módszer egyike.

De tegyük fel tévednék és mindez csak véletlen. Mennyire véletlenszerű a következő helyzet?

1900-t fizetsz.
Átnyújtod a pultnál a húszezrest, és mondod, hogy kétezerből kérsz vissza.
Visszaad nyolcat.
Te mondod, hogy huszast adtál.
Erre ő: "jaj, bocsánat" és már adja is a tizest.

Ha tényleg csak véletlenül hibázott, és amikor korrigálja magát, látja maga előtt, hogy "igen, ő egy húszezrest adott, és én csak nyolcat adtam vissza", akkor miért nem látta ezt első alkalommal? Miért látja csak második alkalommal, mikor korrigál?
Ha valóban hibázott, első alkalommal mit látott? Hogy tízest adtam? Akkor most másodszorra miért ad vissza simán húszasból? Lehet, hogy én verem át, nem?

Néha voltam csak pultos, félórákig. Lehet, hogy egy egész éjszakás műszakban tényleg megtörténik az ilyen véletlenül. 

Szólj hozzá!

Címkék: átverés ivó

A bejegyzés trackback címe:

https://bogoz.blog.hu/api/trackback/id/tr621505617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

bogoz

A bogoz egy zenekar és épp most alakul. Ne maradj ki a sztoriból!

a bogoz honlapja

Zenét még!

Friss topikok

  • ingeborg: Nem egeszen kapcsolodik, de egy kicsit. Ez jutott eszembe: a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4... (2012.03.05. 14:31) Neked nem
  • dzsipi: hát akkor nincs más hátra: neked kell létrehozni egy menő kasza tibi rajongói oldalt:D (2011.08.24. 17:15) Hol vannak a Kasza Tibi rajongók?
  • nimbostratus: én is imádom. én meg pont azon röhögtem, hogy végre egy zenekar, amit nem énekel a közönség, mivel... (2011.04.02. 00:19) A legjobb Muse tribute zenekar
  • empatia 13: Jól láttad, NEHÉZ utat választott magának. Maximalista, minőségre törekszik.,és továbbra sem kompa... (2010.12.16. 14:22) A leghíresebb teremőr
  • Amino: Ez jó ötlet. Szerintem lennének emberek, akik pénzzel nem tudnak segíteni, de társadalmi munkát sz... (2009.11.10. 20:06) 10 millió kommentelő országa

Címkék

süti beállítások módosítása