bogoz.blog.hu

HTML

A legjobb Muse tribute zenekar

2010.08.16. 01:25 Csé*

Kétségtelen, hogy vasárnap este a Szigeten a valaha volt legjobb Muse tribute zenekart láthattuk-hallhattuk. E páratlan teljesítményért a közönség volt a leghálásabb: a néhai Beatles koncerteket megszégyenítő módon sikította végig az egész koncertet, az énekes hangjából így vajmi keveset hagyva hátra, amit a polcra emlék gyanánt felrakhatnánk. Tizenegynéhány éve járok már mindenféle koncertekre, de ilyen rajongást még nem hallottam. De eddig még olyat sem, hogy a nagyérdemű falzett énekeljen, és nemcsak 1-2 énekelni tudó ember, hanem csoportban, egyszerre mindenki. 

Valljuk be, ki ne akarná, hogy ha életében talán csak egyszer kedvenc külföldi zenekarát láthatja, akkor minden úgy szóljon, ahogy azt a rádióban, stúdiólemezeken már ezerszer meghallgatta? Ki ne akarná, hogy ugyanaz legyen az érzés?

Gondoltam kicsit morfondírozom, szerintem melyik tribute zenész adta elő legautentikusabban a saját részeit.

A dobos, Dominic teljesítménye egyedülállónak tűnt, egészen elképesztő, hogyan lehet teljesen ugyanúgy eldobolni minden dalt, ahogy a lemezeken van. Már szinte az volt az ember érzése, hogy playback, dehát olyan lelkesedéssel és annyira ütötte végig, hogy ezt nem tudom róla elképzelni. Egyébként is a youtube videók és interjúk tanúsága szerint ő a legjobb fej a bandában, a közönséggel is ő haverkodik a legtöbbet. Neki adom az aranyérmet.

A basszusgitáros, Christopher nálam végig szoros versenyben volt az aranyért Dominic-kal, de végül az utolsó számban elkövetett valamit, ami az újdonság erejével hatott, valami olyat, amire nem számítottunk: a Knights of Cydonia című számot a Volt egyszer egy vadnyugat című filmeposz legendás dallamával nyitotta meg, méghozzá szájharmonikán. Természetesen ez is megtervezett lépés volt a zenekar részéről, de mivel Chris játékához fűződik leginkább, ezért írjuk az ő számlájára a dolgot, és így ő nálam az ezüstérmet kapja.

A énekes-gitáros-zseni, Matt igencsak elkényeztetett minket kiszámíthatatlanságból: a Starlight című dalban kb. 10 mp-ig hagyta énekelni a közönséget anélkül, hogy ő ezt is tette volna, plusz a korábban említett másik dalban még félre is fogott 1 db hangot. Az eredetitől való ezen apró eltérések miatt ő nálam csak bronzérmes lehet.

De nemcsak a zenekar a színpadon, hanem a Sziget nagyszínpad hangosítása is tribute hajlamokkal küszködött. Ennek viszont mélyebb és régebbi gyökerei vannak: időtlen idők óta másolják, utánozzák, hogyan is kell borzasztóan szólnia az ország legfontosabb színpadának, tönkretéve ezzel emberek tízezreinek szórakozását. Ennyi idő alatt már az egyetemen is ki lehetett volna tanítani a "Sziget nagyszínpad hangosítás" szakirányon a megfelelő embereket, de sajnos senki nem alapított ilyet és olyat sem, hogy "Bemutatni egy idegen zenekar hangmérnökének a helyi körülményeket".

Sok "nagy" külföldi előadó és banda koncertjén voltam már, mindegyikhez kötődtem érzelmileg. Mikor lementek a színpadról mindig egy kis űrt és szomorúságot éreztem, valami olyasmit, amit akkor érez az ember, amikor ráébred, hogy ez a dolog, aminek részese volt és ami olyan jó volt, most véget ért és nincs többé. 

Nem hittem volna, hogy ezt fogom írni, de azt a rövid szájharmonikás részt leszámítva egyáltalán nem érintett meg a koncert.
Nulla hatással volt rám.
Supermassive black zero.
Rendkívül dühös vagyok és csalódott.

5 komment

Címkék: popszakma

A bejegyzés trackback címe:

https://bogoz.blog.hu/api/trackback/id/tr22224643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anulu4 2010.08.16. 16:05:40

"Nulla hatással volt rám.
Supermassive black zero."
Gratulálok, hallgass inkább SP-t, az lehet neked való
Nagyon nagy koncert volt
(dehát mint tudjuk a magyar embernek nagyon megy a fikázás, mindenben lát rosszat, csak azért is megmondja jól a frankót)

anulu4 2010.08.16. 16:18:11

baromság az egész fiam
nagyon nagy koncert volt

benchmade 2010.08.16. 21:10:56

A szájharmonikás rész nekem nem volt meglepetés, mert már hónapok óta tolják minden koncerten. Hatásvadász ez is meg sok más is a Muse-zal kapcsolatban. Attól én még szeretem őket, de ide hozzánk egy közepes, kicsit lélektelen show-t hoztak el. Bírom mikor valaki annyira elvakult rajongó, hogy a szart is aranynak látja, legyen az politika vagy művészet:)

kapatoskapor 2010.08.16. 21:26:39

Imádom a muset! de sajna ez a tegnapi koncert nekem is kicsit csalódás! élveztem persze minden percét, de a hangosítással kellene valamit kezdeni jövőre, mert ez nem állapot így :)

nimbostratus 2011.04.02. 00:19:35

én is imádom. én meg pont azon röhögtem, hogy végre egy zenekar, amit nem énekel a közönség, mivel hogy egyszerűen nem tudja kiénekelni :) és ennek örültem. nem is hallottam sok embert nyivákolni, bár nem elöl álltunk. a szájharmonikás rész tényleg nem újdonság

bogoz

A bogoz egy zenekar és épp most alakul. Ne maradj ki a sztoriból!

a bogoz honlapja

Zenét még!

Friss topikok

  • ingeborg: Nem egeszen kapcsolodik, de egy kicsit. Ez jutott eszembe: a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4... (2012.03.05. 14:31) Neked nem
  • dzsipi: hát akkor nincs más hátra: neked kell létrehozni egy menő kasza tibi rajongói oldalt:D (2011.08.24. 17:15) Hol vannak a Kasza Tibi rajongók?
  • nimbostratus: én is imádom. én meg pont azon röhögtem, hogy végre egy zenekar, amit nem énekel a közönség, mivel... (2011.04.02. 00:19) A legjobb Muse tribute zenekar
  • empatia 13: Jól láttad, NEHÉZ utat választott magának. Maximalista, minőségre törekszik.,és továbbra sem kompa... (2010.12.16. 14:22) A leghíresebb teremőr
  • Amino: Ez jó ötlet. Szerintem lennének emberek, akik pénzzel nem tudnak segíteni, de társadalmi munkát sz... (2009.11.10. 20:06) 10 millió kommentelő országa

Címkék

süti beállítások módosítása